پزشکی و سلامتیتغذیه و سلامتیسلامتی و زیبایی

با مصرف چه غذاهایی فشار خون خود را کاهش دهیم

غذاهای مناسب می توانند فشار خون بالا را کاهش دهند. بیمارستان عمومی دانشگاه سنگاپور می گوید که کدام نوع غذاها برای کاهش فشار خون مناسب هستند.

آقای گری چیا، متخصص تغذیه در بخش تغذیه، بیمارستان عمومی سنگاپور (SGH)، عضو گروه SingHealth، راهنمایی هایی را برای معرفی بهترین غذاها جهت پایین آوردن فشار خون بالا بیان می کند.

فیبر بیشتر

فشار خون بالا می تواند با سبزیجات و میوه های تازه کنترل شود. HPB مصرف حداقل ۲ وعده میوه و سبزی در هر روز را توصیه می کند. یک میوه کوچک، یک موز متوسط، ۱۰ دانه انگور یا یک چهارم ظرف میوه های خشک به همراه یک ظرف ۱۰۰ گرمی از سبزیجات (یا ¾ فنجان) سبزیجات پخته شده مناسب است.

خوردن غذاهای غنی از منیزیم

منیزیم می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. سبزیجات برگ دار سبز، دانه ها و آجیل (مثلا بادام، دانه آفتابگردان و دانه کدو تنبل) منبع خوبی از منیزیم هستند. دانه ها و آجیل همچنین دارای چربی های مناسب قلب سالم هستند. مکمل های منیزیم اضافی لازم نیست. فقط مطمئن شوید که غذاهای غنی از منیزیم را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

دانه های کامل

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید غذاهای حاوی دانه های کامل را بخورند زیرا آن ها حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر هستند. جایگزین کردن برنج سفید و رشته فرنگی با محصولات کامل دانه مانند برنج قهوه ای، رشته فرنگی و دانه گندم مناسب است.

مصرف بیشتر غذاهای غنی از پتاسیم

هنگامی که فشار خون بالا دارید، مطمئن شوید که میوه ها و سبزیجات کافی را می خورید زیرا آن ها غنی از پتاسیم هستند. برای سبزیجات، می توانید نخود فرنگی، گوجه فرنگی، اسفناج و سیب زمینی را انتخاب کنید. میوه ها مانند موز و پرتقال و میوه های خشک مانند کشمش، زردآلو، آلو و گردو نیز حاوی پتاسیم هستند. به خاطر داشته باشید که منابع پتاسیم خود را از مواد غذایی، به جز مکمل ها، برای جلوگیری از هر گونه خطر مصرف بیش از حد انتخاب کنید.

 

ورود به کانال تلگرام مجله خبری تا نود

منبع
hellodoctor.ir
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن