تغذیه و سلامتیسلامتی و زیبایی

فواید خوردن خرما و مزایای آن برای سلامتی

خرما دارای مقدار زیادی فیبر رژیمی، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منیزیم است. رژیم غذایی حاوی غذاهای کم چرب و ضروری مانند خرما می تواند سلامت شما را افزایش دهد و به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مزمن کمک کند. هر دو نوع تازه و خشک آن قابل استفاده و در دسترس است. خرما می تواند جایگزینی برای کشمش در محصولات پخته شده، همراه با آجیل و یک شیرین کننده در مرغ یا بره استفاده شود.

فیبر رژیمی

یک چهارم ظرف خرمای خشک یا تازه حاوی ۳ گرم فیبر رژیمی است. این مقدار ۱۴ درصد مواد غذایی توصیه شده برای مردان و زنان بالغ در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری را تأمین می کند. طبق نظر دکتر جان Briffa، بخش عمده ای از فیبر خرما، پکتین نوعی فیبر محلول است. مصرف بالای غذاهای غنی از فیبر محلول ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت و کلسترول خون کمک کند. تحقیقات انجام شده در رابطه با تغذیه در سال ۲۰۰۹ می افزاید که رژیم غذایی غنی از فیبر همچنین می تواند به جلوگیری از چاقی، سکته مغزی، بیماری های قلبی و فشار خون بالا کمک کند.

پتاسیم

خوردن تقریبا شش عدد خرما متوسط ​​و بزرگ، ۶ درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه بدن شما را تامین می کند. پتاسیم همانند مواد معدنی و الکترولیتی، آنزیم های حیاتی را برای متابولیسم انرژی ایجاد می کند و برای عضلات قلبی و اسکلتی مورد نیاز است. اگر پتاسیم را به اندازه کافی مصرف نکنید، ممکن است از پوکی استخوان، سکته مغزی، سنگ کلیه یا فشار خون بالا رنج ببرید. اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی سدیم باشد، برای حفظ این دو مواد معدنی، نیاز به پتاسیم بیشتری دارید. غذاهای حاوی پتاسیم بالا مانند خرما را در رژیم غذایی خود مصرف کنید و با پزشک خود در مورد راه های کاهش سدیم صحبت کنید.

منیزیم

مصرف ۴۲٫۶ گرم خرما – معادل پنج یا شش عدد خرما – ۵٫۸ درصد از  RDA منیزیم برای زنان بالغ و ۴٫۵ درصد از RDA منیزیم برای مردان را فراهم می کند. بدن از منیزیم برای متابولیسم انرژی، تنظیم ویتامین ها و سایر مواد معدنی، حفظ قدرت استخوان ها و دندان ها استفاده می کند. مصرف مناسب منیزیم با کاهش خطر ابتلا به دیابت، افسردگی، پوکی استخوان، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. زنان باردار، ورزشکاران تحت آموزش فیزیکی شدید و افرادی که به دلیل بیماری درازمدت یا جراحی از کمبود منیزیم رنج می برند ممکن است به منیزیم بیشتری نیاز داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها

در مطالعه ۲۰۰۵ منتشر شده در “مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی” مقدار ترکیبات آنتی اکسیدانی را در خرماهای تازه و خشک شده بررسی کرد. محققان دریافتند که خرمای تازه حاوی غلظت بالا آنتوسیانین ها و کاروتنوئیدها دو آنتی اکسیدان قوی است. خرماهای خشک شده حاوی غلظت قابل توجهی از ترکیبات آنتی اکسیدان پلی فنول بودند. محققان نتیجه گرفتند که خوردن انواع و اقسام خرماها می تواند آنتی اکسیدان های مفید را به رژیم غذایی شما اضافه کند. انجمن تغذیه آمریکا گزارش می دهد که خوردن مقدار زیادی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ممکن است به جلوگیری از دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک کند.

 

 

ورود به کانال تلگرام مجله خبری تا نود

منبع
hellodoctor.ir
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

بستن
بستن