اطلاعات عمومیپزشکی و سلامتیتغذیه و سلامتیسلامتی و زیباییگوناگون

مزایای خوردن صبحانه و نقش آن در تامین انرژی روزانه

فقط چند دقیقه زمان برای خوردن صبحانه، واقعا می تواند در روز شما تفاوت ایجاد کند. اگر وقت نداشته باشید قبل از خروج از خانه صبحانه بخورید، بسیاری از ایده ها برای صبحانه خوردن در هنگام رفتن  به محل کار یا زمانی که در محل کار خود هستید وجود دارد.

صبحانه برای سلامتی ما بسیار مفید است

صبحانه سوخت بدن و مغز را پس از یک شب سریع فراهم می کند، بدون صبحانه شما برای انجام کارها به طور موثر دچار اخلال می شوید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند. صبحانه باید تا دو ساعت بعد از بیداری خورده شود یک صبحانه سالم باید در حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری هایی مورد نیاز روزانه (GDA) شما را تامین کند.

به غیر از ارائه انرژی به ما، غذاهای صبحانه منبع خوبی از مواد مغذی مهم مانند کلسیم، آهن و ویتامین B و همچنین پروتئین و فیبر هستند. بدن نیاز به این مواد مغذی ضروری دارد و تحقیقات نشان می دهد که اگر آنها از صبحانه دریافت نشوند، احتمال جبران آنها در روز کمتر خواهد بود. میوه ها و سبزیجات منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بنابراین سعی کنید بخشی از صبحانه روزانه خود را به آن ها اختصاص دهید.

صبحانه نیز می تواند برای وزن مفید باشد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه می خورند کمتر احتمال دارد که اضافه وزن داشته باشند و احتمالا در وزن ایده آل خود می مانند. اگر صبحانه نخورید، به احتمال زیاد در اواسط صبح شکر و چربی های ناسالم را مصرف خواهید کرد.

عملکرد شناختی

صبحانه همچنین سطح گلوکز، یک کربوهیدرات ضروری برای عملکرد مغز را بالا می برد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند چگونه صبحانه می تواند حافظه و میزان تمرکز را بهبود بخشد و همچنین می تواند ما را خوشحال تر کند، زیرا می تواند خلق و خوی را بهبود بخشیده و سطوح تنش را کاهش دهد. در مورد کودکان، صبحانه می تواند پیشرفت و رفتار را بهبود بخشد و با کسب نمرات بهتر ارتباط داشته باشد. درست مثل هر عضو دیگر بدن، مغز به انرژی نیاز دارد تا در بهترین حالت خود کار کند.

تامین انرژی

نیازهای انرژی مردم بسته به سطح فعالیت و مرحله زندگی متفاوت است، اما معمولا مردان نیاز به انرژی بیشتری نسبت به زنان دارند. کودکان در حال رشد نیاز زیادی به انرژی دارند، به عنوان مثال، پسران ۷-۱۰ ساله باید حدودا ۱۹۷۰ کیلو کالری و دختران ۷-۱۰ ساله باید تقریبا ۱۷۴۰ کیلو کالری در هر روز مصرف کنند. برای بزرگسالان، مردان تقریبا به  ۲۵۰۰ کیلو کالری و زنان تقریبا به ۲۰۰۰ کیلو کالری در روز نیاز دارند.

سلامت دراز مدت

خوردن صبحانه مزایای سلامتی درازمدت را دارد. این می تواند چاقی، فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد. صبحانه یک فرصت عالی برای کنار هم جمع شدن به عنوان یک خانواده در صورت امکان است. ایجاد عادات صبحانه خوب در دوران کودکی و نگه داشتن آنها در دوران نوجوانی می تواند عامل مهمی در کاهش صبحانه نخوردن و ایجاد عادات بد در غذا خوردن باشد. بنابراین، صبحانه واقعا مهمترین وعده غذایی روز است.

 

 

ورود به کانال تلگرام مجله خبری تا نود

منبع
hellodoctor.ir
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =

بستن
بستن