تغذیه و سلامتیسلامتی و زیبایی

خواص گشنیز برای سلامتی بدن

گشنیز منبع شگفت انگیز فیبر غذایی ، منگنز ، آهن و منیزیم نیز هست . علاوه بر این ، برگ گشنیز غنی از ویتامین C، ویتامین K و پروتئین است . آنها همچنین مقدار کمی از کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، تیامین ، نیاسین و کاروتن را شامل می شوند.  در اینجا برخی از مزایای بهداشت برگ های گشنیز آورده شده است:

سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد.

گشنیز غذای بسیار خوبی برای سیستم گوارشی ، ترویج عملکرد کبد و حرکت روده است.

گشنیز برای بیماران دیابتی مفید است.  این می تواند ترشح انسولین را تحریک و سطح قند خون را کاهش دهد.

ویتامین K موجود در آن برای درمان بیماری آلزایمر مناسب است.

ویتامین و آنتی اکسیدان محلول در چربی ، ویتامین A ، از سرطان ریه و حفره محافظت می کند.

گشنیز حاوی خواص ضد التهابی است.  به همین دلیل است که در برابر بیماری های التهابی مثل

آرتروز خوب است.

خواص ضد عفونی گشنیز به درمان زخم دهان کمک می کند.

گشنیز برای چشم ها خوب است . آنتی اکسیدان های موجود در گشنیز از بیماری های چشم جلوگیری می کنند.  این یک درمان خوب برای ملتحمه است.

دانه های گشنیز مخصوصا برای جریان قاعدگی مناسب است.

این یک گیاه بسیار خوبی برای ارتقای سیستم عصبی است  و می تواند حافظه را تحریک کند.

گشنیز به افرادی که مبتلا به کم خونی هستند کمک می کند. گشنیز حاوی مقدار زیادی آهن است

که برای درمان کم خونی ضروری است.

منبع
hellodoctor
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

بستن
بستن